15 Nisan 2012 Pazar

Senin baban biraz garipti yavrum


Orhan yataktan kalkar ve ilginç bir şekilde esnemeye başlar. bir süre esnedikten sonra annesinin sesi duyulur.

- Orhaaann!! kalkmadın mı daha??

- ........
- Orhan hadi kalk artık okula geç kalacaksın

Orhan ağır adımlarla odasından çıkar

Annesi kahvaltı sofrasını hazırlamaktadır

- Ne okulu anne yaaa. Ben okulu bırakalı çooook oluyor
- ......
- nerden bakınırsan bakın 5 gün olmuştur yani

Annesi çayları doldurmaktadır, Orhan kahvaltı masasına oturur

- Ne bırakması evladım. Ben gittim konuştım müdürünle. Gitmediğin günler için seni idari iznli gösterecekler
- Ya allah aşkına anne  o kelaynak müdürden gidip benim için izin mi aldın
- E ne yapsaydım yavrum. Devamsızlığın olmuş 25 gün atacaklar seni okuldan
- Boşu boşuna laf ziyanlığı anne gitmiyorum ben okula falan
- olmaz oğlum hadi bak bu sene son zaten sık biraz dişini bitir şu okulu, al şu diplomayı
- off anne ben okul defterini kapattım artık. Benim için zor ve sıkıcı bir 12.5 senelik serüvendi okul. Şimdi biraz istirahat etme zamanı daha sonrasını düşünürüz
- Bak salatalıklar taze ye onları
- Off bu ne ya sabahınn köründe kahvaltı mı olur
- Kahvaltı ne zaman olur evledım hadi ye şunları da geç kalma okuluna
- Bak hala okul diyor yaa
 - benim eşşek oğlum! okul diyorum tabi git en azından bir lise diploman olsun
- Diploma dediğin bi kağıt parçası anne benim çok ilginç planlarım var ve o diploma bu planlarım içinde yok
- Sende aynı baban gibi....
- hah söyle anne ! babam kim? babam gibi miyim? benim babam nasıl biriydi anlatsana
- Bak çocuğum incir reçeli yaptım onu ekmekle ban ban gitsin iki lokma girsin ağzından
- Hayda annne sana ben ne diyorum sen ne diyorsun ya
- Bak müdürüne öğretmenlerine söz verdim''orhan okula gelecek derslerini geçecek'' dedim  benim yüzümü düşürme ele karşı
- Anne benim yerime millete söz vermeni anlayamıyorum ha! eşşek kadar oldum benim adıma konuşuyorsun. onlar ne dedi
-Ne desinler yavrum. Orhan çok zeki çok akıllı ama çevresi kötü dediler senin için
- Çevrem mi kötü.? illa arkadaşlarıma bok atacaksın yani
- Atacam tabi at hırsızı gibi adamlar. Hele bir tanesi var ne onun adı ''fikri mi?
- fikret anne fikret . bizim fiko
- hah mesela o fiko! daha konuşmasını beceremiyor ne dediği anlaşılıyor ne konuşulanı duyuyor
- ya fiko'nun babası düğünlerde orkestra ile şarkı falan çalıyormuş. Annesi ölünce her akşam fikoyu da alıp düğünlere götürmüş babası
- yazık
- işte orda artık yüksek sesten mi nedir fikonun kulaklar biraz gidik. ne doğru düzgün konuşabiliyor ne de duyuyor ama fiko kral çocuktur
- kral mral ben anlamam arkadaşlar çok önemli. zaten hocalarında hep bundan şikayetçi
- artık okul defterini kapattığımıza göre arkadaşlar konusuda okulla birlikte kapandı sayılır değil mi dert etme
- okul defteri kapanmadı o diploma bu sene a lı na cak.!
- ne maksatla?
- ne istersen? sen al gel diplomayı ne istersen yapayım
- mesela akşam yatmasını bilmem sabah kalkmasını bilmem
- olur
- iki sene ama
- peki başka?
- başka? hıımm karnıbahar, pırasa kereviz gibi sebzesel bitkiler bu eve giremez
- olur bende ayıla bayıla yemiyorum zaten yapmam olur biter
- hah! bizim alt kattaki komşunu kızı var süheyla mı ne
- fil süheyla
- hah işte o fil! onlan beni bi tanıştırırsın artık
- püh allah belanı versin anneyim ben anne godoşmuyum eşşek sıpası
- yok ya ne godoşluğu anne o şekilde değil
- ne şekilde?
- ya bu süheyla'nın çevresinde 100 bilemedin 300 tane güzel kız var. hepsiyle kanki olmuş bu süheyla
- eee?
- işte ben süheyla ile kanki olup çevresindeki çıtırları ayıklayacağım. anladın mı?
- bak düşündüğü şeylere bak
- düşüneceğim tabi. bugüne bugün 19 yaşında genö zeki ve yakışıklı bir bireyim ne düşünebilirim ki daha başka?
- derslerini düşüne bilirsin evladım okula geç kalacaksın ya mesela onu düşünebilirsin
 - öff anne illa göndereceksin değil mi
- illa milla değil gidilecek o okul bitirilecek
- peki anne benim sana bi taklif var
- ney miş o;?
- şimdi burdan okula giderim
-eeee
- derslerimi çalişirim alır gelirim o diplomayı aha bu duvaraçakarım
- oh oh ne gezel
- sonra hop askere gider gelirim
- ah canım evladım askerliğinde var daha
- neyse askerden geldikten sonra güzel bir iş bulurum
- inşalllaaaah
- sonra senin bana bulduğun eli ayağı düzgün oturmasını kalkmasını bilen güzel bir galin namzeti ilende yuva kurarım
- allahım ogünleride gösteriri inşallah
-hah zaten bilirsin beni hızlıyımdır hop veririm kucağına junior orhanı
- amin yareeppim
- hah işte ne güzel değil mi
- güzel olmaz mı yavrum güzel tabii
- hah işte ama sende benim istediğimi yapacaksın
- söyle anasının kuzusu ne istiyorsun
- anne benim babam kim.? kim bu adam ? nerde ? bana anlat artık. 19 yaşındayım piç miyim ben
- evladım bunu anlatacğım sana biliyorsun
- ne zaman anlatacan anne allasen ne zaman anlatacan
- yavrum bi okulun bitsin
- ne okulu anne bunun okulla ne alakası var
- olmaz olur mu oğlum
- anne ben okula mokula gimiyorum. bana ya herşeyi anlat yada okul deme bana
- peki anlatıyım. Madem çok istiyorsun. Ben sana hem analık hem babalık yaptım bu zamana kadar ama yoook ben illa babamı öğrenmek istiyorum dersen anlatayım oğlum.  senin baban biraz garipti yavrum..
- nası garip?
1990 yılıydı. bizim mahalleye yeni taşınmıştı babanlar.......<<<<<<devam edebilir.>>>>>


0 yorum :

Yorum Gönder